Věděli jste, že explainer videa jsou nejpoužívanějším typem videí (74 %) v online prostředí? A že je sleduje více než 96 % uživatelů, aby se dozvěděli něco nového o daných produktech? Proto jsme si udělali průzkum na internetu a připravili jsme přehled těch nejzajímavějších videí z naší tvorby i ze světa.
Proč jsou explainer videa tak populární? Protože jsou perfektním nástrojem pro budování povědomí o značce a jejích jednotlivých produktech. Díky nim můžete zlepšovat vztahy s cílovým publikem a vysvětlit mu vše jednoduše a kreativně.
Doctors in Italy
Tato animace nás upoutala svým čistým stylem a přímočarým zpracováním. Příběh má jasnou dějovou linii, jednoduše ukazuje řešení možného problému. Vysvětluje, co dělat, pokud se náhodou ocitneme v nepříznivé zdravotní situaci v zemi, jejíž jazyk neznáme. V tomto případě mluvíme o Itálii. Autoři zvolili několik prvků, z nichž přímo srší právě tato země. Jako například národní barvy, typický hudební podklad nebo vyobrazení mapy Itálie.
Stejný princip můžeme vidět i v dalším videu – Doctors&Friends. Video se zaměřuje na stejný problém, ale v jiné zemi – ve Francii.
Evernote
Následující ukázka představuje příklad skvěle fungujícího explainer videa. I když je delší (má něco přes 2 minuty), tak to vůbec není na škodu, vzhledem k jeho dynamice. Ta nás pohltila hned od první vteřiny až po tu poslední. Výborné je i to, jak jsou odprezentovány jednotlivé uživatelské scénáře a také, že vidíme práci s reálným prostředím. Video zřetelně ukazuje, jak software dokáže vyřešit situaci každé specifické skupiny. Uživatelé také získávají přehled, jak bude vypadat jejich práce s daným softwarem.
Private Label Portal
Nyní bychom vám rádi představili video vytvořené pro Private Label Portal, které pochází z naší „dílny“. V projektu bylo důležité představit hned na začátku dvě cílové skupiny – výrobce a prodejce. Následně v krátkém sledu odprezentovat jejich problémy a znázornit win-win řešení situace, ve které se nacházejí. Vsadili jsme na abstraktní styl, jemnou byznys hudbu, propracovaný design a barevnost, která je příjemným osvěžením B2B komunikace. Protože ta bývá většinou serióznější.
Springwell
Co nejvíce oceňujeme na tomto live-action videu je to, jak Springwell dokázal s dávkou humoru odkomunikovat i takový produkt, jakým je systém vodní filtrace. Musíme uznat, že se jim to opravdu povedlo. Zobrazení rodiny v rámci jejího běžného dne, zvolený tón komunikace, to, jakým stylem jsou ukázány výhody produktu… Všechno to spolu funguje a vytváří super dojem.
Hootsuite
Tato animace nám vysvětluje, že spravovat byznys stránky na sociálních sítích zvládne každý a opravdu to pro nikoho nemusí být strašák. I když video spatřilo světlo světa už před pár lety, tak si zaslouží místo v našem článku. Líbí se nám na něm zejména jeho hravost a milý tón. Stejně skvěle odpovídá cílové skupině svou veselostí a tím, že je tak trochu potrhlé.
Expensya
Expensya je druhá animace z našeho portfolia, kterou se rádi pochlubíme. V tomto projektu jsme vsadili na izometrický styl, díky kterému je výjimečná. Působí nadčasově a i takové téma jako řízení obchodních nákladů vypadá najednou zajímavě. Kromě toho jsme použili pestré barvy, které pozitivně ovlivňují oko diváka a spojují se s pozitivní emocí.
Grammarly
Další live-action video, které podle nás stojí za pozornost, je právě toto od Grammarly. Společnost je známá svou rozsáhlou video produkcí, ve které nikdy nechybí humor. A to se jim podařilo i nyní. Prostřednictvím různých situací vidíme, jak snadno se můžeme dopracovat k efektivnímu psaní. Zobrazeny jsou také reálné ukázky demonstrující princip fungování této platformy. Divák tak přesně vidí, jak mu pomůže při psaní různých textů.
https://www.youtube.com/watch?v=H53JSXPXPxI
Hask
Explainer video od Hask perfektně ukazuje, jak se dá zobrazit postava v rámci jednoho příběhu prostřednictvím geometrického tvaru. V tomto případě mluvíme o kuličce, která tuto postavu představuje ve spleti jejích denních zvyků a povinností. Autorům se také podařilo velmi pěkně zpracovat vizuální prostředí. Pomocí abstraktních prvků a stylu vyzařuje z videa hravost a celkově působí sympaticky.
Závěr
Jak můžete vidět na příkladech výše, existuje mnoho způsobů, jak uchopit explainer videa. Důležité je zachovat srozumitelnost a nebát se jít cestou out-of-box. Věříme, že se vám námi vybrané ukázky líbí, a že v nich naleznete inspiraci a motivaci k vlastnímu dechberoucímu videu.