Prodejní trychtýř – čas na sérii videí

Víte, co znamená prodejní trychtýř a jak vám může pomoci nakopnout váš video marketing? Pojďme si ho přiblížit a ukázat, jak z něj vytěžit maximum, oživit vaši komunikaci a dostat se do povědomí skutečně širokého publika.

Stručně řečeno, prodejní trychtýř znamená cestu zákazníka od jeho prvního kontaktu s vaší značkou/produktem/službou, tedy od budování povědomí, až po provedení požadované akce. Jak můžete vidět na obrázku výše, skládá se z několika částí, respektive fází.

Pro dosažení očekávaných cílů je třeba, abyste v každé části trychtýře zvolili jiný typ informací, které chcete svému publiku sdělit. Reklamní videa, či spíše série videí, lze v tomto případě velmi pěkně využít, když je dokážete nastavit tak, abyste zaujali své cílové publikum a vyvolali požadované reakce.

Správně nastavenou video kampaní dokážete nejen oslovit, ale také zaujmout či okouzlit. Představte si, že byste měli k dispozici několik videí, jejichž obsah by byl přizpůsoben pro každou fázi trychtýře. Mohli byste informace přinášet postupně, pracovat s příběhem na pokračování. Zajímavé, že?

Pojďme si říct něco víc o jednotlivých fázích.

1.    fáze – budujte povědomí o značce

V této fázi přichází spotřebitel poprvé do kontaktu s vaším produktem nebo službou. Nejdůležitější je to, abyste dostatečně upoutali a vzbudili zájem. Videa pro tuto první fázi by měla být dlouhá maximálně 30 vteřin. V tomto bodě platí, že čím kratší, tím lepší, hlavní je sdělit ty nejpodstatnější věci. Nemusíte vysvětlit všechno, k tomu budete mít prostor v dalších fázích. Využijte například krátké 6 sekundové nepřeskočitelné bumper video na YouTube. To se spustí před videem, které chce divák sledovat. Kratší videa jsou také mnohem efektivnější v rámci propagace na sociálních sítích, díky čemuž dokážete oslovit širší publikum. A jelikož je vaším cílem zaujmout, u reklamních videích se často sahá po kvalitnějším zpracování, aby byl WOW efekt co největší.

2.    fáze – Vzbuďte zájem

Ve druhé fázi ukažte další video ze série. Je velká pravděpodobnost, že se s ním setkají zejména ti uživatelé, kteří se dostali do kontaktu s vaším videem v první fázi.

Představte si situaci, že jste svým krátkým reklamním videem zaujali někoho natolik, že klikl na danou reklamu a dostal se na vaši webovou stránku. A tak přichází čas říci o produktu víc. Na konkrétní podstránce nebo na homepage webu už můžete použít delší video, které podrobněji představí váš produkt. Ukažte, jak dokáže vyřešit problémy, jaké přináší výhody, proč se pro něj rozhodnout atp. Poskytněte všechny klíčové informace, které přesvědčí spotřebitele ke koupi.

3.    fáze – Probuďte zájem

Je nezbytné uvědomit si, že ne každý zákazník nakoupí hned napoprvé. Proto je třeba vzbudit u něj touhu po jednotlivých funkcích či benefitech. Za tímto účelem byl vymyšlen remarketing. Váš video obsah dokážete přesně zacílit na lidi, kteří nedokončili svůj nákup. V krátkých videích se jim připomenete a odprezentujete, proč by se měli pro produkt rozhodnout. Vhodným formátem je například TrueView in-stream video, které se přehrává před, během a nebo po přehrání nějakého jiného videa. Uživatel má možnost přeskočit ho po 5 sekundách zhlédnutí.

4.    fáze – Vyvolejte akci

V poslední, tedy čtvrté fázi, je nejdůležitější využít příležitosti přesvědčit uživatele, aby provedl požadovanou akci – například nakoupil, zaregistroval se atp. Často se stává, že poté, co uživatel projevil zájem o produkt, tak jej před koupí ještě porovnává a zjišťuje, jestli odpovídá jeho požadavkům.

V takovém případě perfektně fungují videa umístěná na konkrétní podstránce jednotlivých produktů. Dostáváte prostor ukázat i jednodušeji zpracované video, které může mít klidně i dvě minuty, protože detailně popisuje funkce daného produktu. Ukažte, jak produkt funguje, co vše splňuje. Například u aplikací můžeme předvést detailněji prostředí, díky čemuž uživatel zjistí, jestli mu bude aplikace vyhovovat.

Shrnutí

Pokud plánujete na trh uvést novinku, představit zlepšení vašeho produktu nebo chcete z dlouhodobého hlediska obohatit komunikační strategie, série videí je perfektním nástrojem. Jaký obsah či jaký tok informací použijete, je samozřejmě na vás. Pokud si ale nejste úplně jistí kreativou, proberte nápady s vaším týmem a určitě se poraďte se zkušenými odborníky z branže.

Sdílet:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Obsah

Související příspěvky

Jste připraveni vytvořit své jedinečné animované video?